ALLMÄNNA VILLKOR

Pris och betalning

När du handlar hos oss på NEIMY kan du känna dig trygg. Vi använder endast säkra betaltjänster. Du kan betala med vanliga betalkort samt betalning via Klarna. För att beställa varor från oss måste du vara 18 år. Alla priser är angivna inklusive 25% moms. Priserna inkluderar inte fraktkostnader som anges i kassan.

Leverans

Leverans av beställda varor sker till den adress du angivit vid beställningstillfället. Det är du som kund som ansvarar för att ange korrekt leveransinformation och därigenom ge oss möjlighet att leverera till rätt adress.

Om du inte kan ta emot dina varor vid leveranstillfället kommer de att returneras till transportören och eventuella extra kostnader kan tillkomma för att köra leveransen igen. Efter mottagandet av leveransen ansvarar kunden för att kontrollera varan för eventuella skador tillsammans med transportören. Om transportskada upptäcks efter att transportören lämnat godset ska detta anmälas till oss inom 5 dagar från mottagandet av leveransen. Leveranstiderna kan variera beroende på produkttyp. Vi kompenserar inte kunder för försenade leveranser.

Ånger- och returrätt

Som konsument har du rätt att åberopa din ångerrätt inom 14 dagar. Om det tar längre tid än 14 dagar är det en ej godkänd retur och paketet skickas tillbaka till dig. Om du vill byta till annan storlek, gör en ny beställning i webbshoppen - ange att det är ett byte så hjälper vi dig att ändra storlek utan kostnad, vi behöver då veta ordernummer på varan som byts och dess storlek. När vi tar emot din retur kontrollerar vi varans skick. Vi kan inte ta emot returer som har skador eller liknande. Varan ska returneras i originalförpackningen och skickas tillbaka till oss emballerad.

Om du har provat en vara i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion, har vi rätt att kräva ersättning av dig för den värdeminskning som produktens skick orsakat. Vi kan göra ett avdrag på upp till 100 % om den returnerade produkten har genomgått en värdeminskning som gör att vi inte kan sälja den vidare. Om returen godkänns krediterar vi din faktura, minus fraktkostnader. NEIMY ersätter inte kostnaden för returfrakt som kunden själv har betalat.

Du ansvarar för varan tills den når vårt lager. Spara kvittot du får vid inlämning.

Kontakta oss om du saknar returfraktetiketten.

Klagomål

Vi följer konsumentköplagen vilket innebär att du har minst 3 års reklamationsrätt. Felet ska rapporteras så snart som möjligt eller så snart felet borde ha upptäckts. Vid reklamationer ska du kontakta oss på kundtjänst via mail: support@neimylabel.com så snart som möjligt efter att felet upptäckts.

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer General Complaints Boards rekommendationer och hänvisar i övrigt till EU-kommissionens tvistlösningsverktyg online:
http://ec.europa.eu/consumers/odr

Force majeure

Vid krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, utebliven leverans från underleverantörer, kostnadshöjande omständigheter och en jämförbar händelse utanför vår kontroll, som rimligen inte kunnat förutses, ska hänföras till våld. majeure, vilket innebär befrielse från våra skyldigheter att fullgöra ingångna avtal .